کشف بیش از ۴ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک سوپرمارکت در مشهد (۲ تیر ۱۴۰۳) دیپلماسی شهری شهرداری مشهد در بین شهرداری‌های کشور‌های عضو بریکس سرآمد است پلمب ۳۰۰ خانه شخصی زائرپذیر غیرمجاز در مشهد اعمال‌قانون ۶ هزار و ۳۷۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۸ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۲ تیر ۱۴۰۳) بهره‌برداری از ۱۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدیدالورود در مشهد، هم‌زمان با دهه امامت و ولایت + فیلم آغاز برداشت گندم از مزارع شهرستان مشهد آغاز شد (۲ تیر ۱۴۰۳) ماجرای روزنامه‌نگار شهید خراسانی واقعه به‌توپ‌بستن مجلس کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط «پاک» قرار دارد (۲ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بولوار کوثر، میدان فلسطین و بولوار ملک‌آباد مشهد (۲ تیر ۱۴۰۳) پاسخ شهرداری به گلایه‌های ساکنان محله مهرآباد مشهد درباره ایمنی زمان بهره‌برداری از پایانه مفتح مشهد اعلام شد وسعت درختان پیرامون کشف‌رود به ۴۵۰ هکتار خواهد رسید تصویر زشت یک باغ | نمای بیرونی باغ وحش وکیل آباد مشهد نیازمند اصلاح آمادگی شهرداری مشهد مقدس برای ایجاد «دبیرخانه مشترک تصویر ایران آینده» با محوریت مشهد آغاز به کار نخستین مجمع شهر‌ها و شهرداری‌های کشور‌های عضو پیمان بریکس در کازان روسیه (یکم تیر ماه ۱۴۰۳) ۳ ماموریت شهردار مشهد برای شرکت ساخت قطارشهری در سال ۱۴۰۳ جعبه‌های «صادق بستنی» را من ساختم | گفت‌وگو با نجار پیشکسوت خیابان ایثار مشهد «سهم سرانه»؛ مانع واگذاری اراضی بزرگ‌مقیاس شهرک شهید رجایی مشهد زمین جمعه‌بازار جدید خودروی مشهد تعیین شد مشهد در صدر پایش و اندازه‌گیری آلاینده‌ها در کشور کیفیت هوای ۵ منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط «ناسالم» قرار دارد (۳۱ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کمبود قابل‌توجه بلیت پرواز‌های داخلی هم‌زمان با افزایش پرواز‌های عراق و ترکیه از مشهد | جمعاً ۱۰ هواپیمای سالم در کشور داریم!

  • کد خبر: ۲۳۳۳۲۱
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
  • ۱
کمبود قابل‌توجه بلیت پرواز‌های داخلی هم‌زمان با افزایش پرواز‌های عراق و ترکیه از مشهد | جمعاً ۱۰ هواپیمای سالم در کشور داریم!
دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان‌رضوی از کمبود بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی خبر داد و گفت: شرکت‌های هواپیمایی در مسیرهای عراق و ترکیه فعال‌تر هستند.

فرهاد دوایی در گفت و گو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به شرایط سفرهای هوایی و ریلی در تابستان امسال و شرایط حاکم بر آن در مشهد عنوان کرد: وضعیت آژانس های مسافرتی در حوزه بلیت قطار بسیار اسف بار است و همانطور که پیشتر نیز گفته بودم، شرکت راه آهن با تصميم غير كارشناسانه فروش بلیت را منحصر به چند وب سایت فروش و ایجاد بيكاري براي اپراتورهاي قطار در آژانس‌هاي مسافرتي گرديد، ما با تسهيلات فروش براي احاد مردم مخالف نيستيم؛ اما با انحصار مخالف هستيم، بهتر بود راه آهن زير ساخت مناسبي را آماده مي‌كرد تا تمامي آژانس‌هاي مجاز بتوانند از بستر فروش اينترنتي به صورت مساوي استفاده نمايند.

وی ابراز امیدواری کرد: در جلسه ای که اخیرا در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت داشتیم، نسبت به این وضعيت اقدام مطلوبي صورت پذيرد  تا شرایط تغییر کند؛ در غیر اینصورت، با موج تعدیل نیروهای فروش قطار در آژانس ها مواجه خواهیم شد.

دوایی به وضعیت سفرهای ریلی در مشهد اشاره کرد و افزود: با این حال، شرایط قطار در مشهد هم چندان مطلوب نیست و با کمبود رام های قطار مواجه هستیم و همین سبب شده است تا سفرهای ریلی در مشهد نیز با دشواری همراه باشد.

داستان کش دار کمبود بلیت هواپیما هنوز ادامه دارد 

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی شرایط سفرهای هوایی را هم پر دردسر عنوان و تاکید کرد: در شرایطی که جمعا از ١٧٠ فروند هواپيماي موجود فقط حدود ١٠ فروند شرايط بهتري براي پرواز داشته و الباقي داراي شرايط خوبي نيستند و به سختی آماده پرواز می شوند، معلوم است که گره کور دسترسی مردم به پرواز و قیمت های متعادل، هرروز کورتر می شود.

دوایی ادامه داد: آزادسازی قیمت بلیت نیز اجرایی نشد تا شرایط رقابتی و همچنین، تعمیر و تجهیز ناوگان هوایی کشور سروسامان بگیرد؛ بنابراین این روزها شاهد آن هستیم که تعداد پروازهای خارجی به مسیرهای کشور عراق و ترکیه بیش از تقاضاهای داخلی است.

وی متذکر شد: نظارت دقیقی بر قیمت های بلیتها  نيست و عملا گرانفروشی از طرق مختلف صورت ميپذيرد  که البته تعزیرات و نهادهای نظارتی با آنان مقابله می کنند.

دوایی به تورهای مسافرتی، از مبداء و مقصد مشهد اشاره و توضیح داد: بسیاری از تورهایی که به مقصد مشهد اجرا می شود، بیشتر از آنکه توسط آژانس ها اجرا شود، از سوی ارگان ها و دستگاه های دولتی رخ می دهد و بیشتر این نهادها، دارای زائرسرا و اماکن اقامتی مخصوص خود هستند و مسافرت آنان بیشتر زمینی و ریلی می باشد و کمتر از هواپیما استفاده می شود.

وی ادامه داد: تورهایی که از مبداء مشهد هم اجرا می شود، با توجه به گرانی بلیت های هواپیما یا گارانتی نبودن هتل در مقصد، بسیار محدود شده است. در برخی مسیرها، قیمت چنان بالاست که مسافر رغبتی به سفر داخلی نشان نمی دهند  و یک سفر خارجی با قیمتی پائین تر جاذبه بیشتری دارد.

دوایی به پیش بینی وضعیت بلیت ها در تابستان و تقارن مناسبت های محرم و صفر با سفرهای تابستانی پرداخت و گفت: سال گذشته که شرایط سختی داشتیم و توزیع بلیت بسیار ضعیف بود و امکانات پروازهای داخلی هم مختل شد. از سوی دیگر، قیمت پروازهای خارجی شرکت های هواپیمایی هم بسیار بالا بود و نظارتی هم بر آن اعمال نشد. بنابراین برای امسال باید بررسی دقیقی  صورت پذیرد تا همانند سال گذشته با بحران مواجه نشویم و البته ۵ هزار آژانس مسافرتی كشور  هم از بلاتکلیفی خارج شوند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
0
0
ادعای پیشرفت هم داریم بخدا هرجایی دنیا این مردم قدرشناس رادادشدن کل دنیا رومیگرفتن سفرهم ازمردم گرفتن خدا لعنتشان کند به امید فرج
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->